Options

You'll die again and again, again and again, and so on. Dark Souls

19495969799

Posts

  • Options
    KarozKaroz Registered User regular
    edited April 2018
    Still haven't seen anything compelling enough to make me contemplate grabbing the remaster even with the discount.

    Karoz on
  • Options
    PlatyPlaty Registered User regular
    I'm gonna grab it so I can invade people

  • Options
    WybornWyborn GET EQUIPPED Registered User regular
    edited April 2018
    I'm gonna watch SilverWind play it on the Switch, oh yes I am

    Wyborn on
    dN0T6ur.png
  • Options
    DouglasDangerDouglasDanger PennsylvaniaRegistered User regular
    I never finished DS1, despite playing it for 100 hours, I'm excited to get through it, engage in jolly co-op, and invade

  • Options
    PlatyPlaty Registered User regular
    I miss getting hatemail over Windows Live

  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    What are the invasion ranges/requirements going to be in the remaster?

    ZD98Zka.png
  • Options
    Kevin CristKevin Crist I make the devil hit his knees and say the 'our father'Registered User regular
    Last i heard it was based on max weapon level. Like in 3.

    acpRlGW.jpg
    Steam: YOU FACE JARAXXUS| Twitch.tv: CainLoveless
  • Options
    TheStigTheStig Registered User regular
    I miss getting hatemail over Windows Live

    Street Fighter 4 could provide some quality hate mail.

    bnet: TheStig#1787 Steam: TheStig
  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    OK, Cainhurst finished. I went to see Alfred afterwards, since I remembered him talking about Logarius, but instead of him being mad, I got an option to give him a summons to Cainhurst I'd just picked up.

    Turns out, Alfred, not big on queens. Not at all.

    ZD98Zka.png
  • Options
    I needed anime to post.I needed anime to post. boom Registered User regular
    if she vileblood she a thot

    liEt3nH.png
  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    Just found The One Reborn. I had just sprinted through the previous area trying to find the bell ringer, and had like 2 hp when I triggered the cutscene, so I didn't bother trying to fight them. I suspect there's going to be Some Bullshit with this boss involving the bell ringer, so I'm going to try and scope out this area before fighting them.

    Does anyone know if Paarl is still in his area if you don't beat him the first time you get here?

    ZD98Zka.png
  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    Inspect... Bath?

    ZD98Zka.png
  • Options
    turtleantturtleant Gunpla Dad is the best.Registered User regular
    I have no idea what The One Reborn does because when I fought it I just stood by it's butt and smashed it with my chikage. It died in like 30 seconds.

    Turns out the transformed chikage is kinda bullshit if you're fighting something that doesn't try to dodge.

    That was kinda that bloodtinge build in a nutshell really. Mostly subpar except for rare occasions when it was just broke as fuck.

    X22wmuF.jpg
  • Options
    SchideSchide Yeoh! Registered User regular
    Ashcroft wrote: »
    Just found The One Reborn. I had just sprinted through the previous area trying to find the bell ringer, and had like 2 hp when I triggered the cutscene, so I didn't bother trying to fight them. I suspect there's going to be Some Bullshit with this boss involving the bell ringer, so I'm going to try and scope out this area before fighting them.

    Does anyone know if Paarl is still in his area if you don't beat him the first time you get here?

    Karl should still be there, yes.

  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    turtleant wrote: »
    I have no idea what The One Reborn does because when I fought it I just stood by it's butt and smashed it with my chikage. It died in like 30 seconds.

    Turns out the transformed chikage is kinda bullshit if you're fighting something that doesn't try to dodge.

    That was kinda that bloodtinge build in a nutshell really. Mostly subpar except for rare occasions when it was just broke as fuck.

    Yeah I just spammed R1 with Ludwig's with a bolt buff and it died very quickly, once all the maidens were dead. There was one attack that almost got me where the floor got all gross, but otherwise it was almost as pathetic as Gaping Dragon.

    ZD98Zka.png
  • Options
    PeewiPeewi Registered User regular
    I'm playing Scholar of the First Sin and the changes to enemies from original DS2 are weird. I don't remember it perfectly, but I'm pretty sure the original didn't have a bunch of Heide Knights at Heide's Tower of Flame. Or a fucking dragon.

  • Options
    wirehead26wirehead26 Registered User regular
    Bought Salt and Sanctuary on the current PSN sale

    First boss handed me my ass

    I'M NOT FINISHED WITH YOU!!!
  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    Peewi wrote: »
    I'm playing Scholar of the First Sin and the changes to enemies from original DS2 are weird. I don't remember it perfectly, but I'm pretty sure the original didn't have a bunch of Heide Knights at Heide's Tower of Flame. Or a fucking dragon.

    Yeah, I think the enemy placement in Scholar is significantly worse. That drake is just, stupid. You have to either arrow cheese it, or just charge in and hope you don't get blasted before you're in close.

    I did kinda like those knights just chilling though.

    ZD98Zka.png
  • Options
    Bluedude152Bluedude152 Registered User regular
    edited April 2018
    The dragon is my only problem, I love most of the rest

    Especially integrating the hawk knights that were new game plus only

    Bluedude152 on
    p0a2ody6sqnt.jpg
  • Options
    I needed anime to post.I needed anime to post. boom Registered User regular
    I think Scholar feels worse if you go into it planning to just go through things at the same time you went through regular DS2. The dragon, for example, is guarding stuff that is really good! Playing DS2 normally you just race to that because it's so good. So it makes sense to put an enemy there that actually involves some level of skill testing.

    liEt3nH.png
  • Options
    FencingsaxFencingsax It is difficult to get a man to understand, when his salary depends upon his not understanding GNU Terry PratchettRegistered User regular
    wirehead26 wrote: »
    Bought Salt and Sanctuary on the current PSN sale

    First boss handed me my ass

    Salt and Sanctuary is fun!

    I completely forgot where I am, and got distracted bybother things, so haven't played in a long while. Also, my PC is across the country

  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    So, the game has told me a few times to kill a baby. And well, Arianna wasn't in her chair after I went back to see her after a boss, so I had a look around, and she seems to have given birth to a "baby".

    Anyway yadda yadda yadda now I have an item called a third umbilical. I also have another one of these but I have no idea where I got it, but I do remember seeing a message somewhere saying I need 3 of these.

    I guess I'm looking for another baby?

    ZD98Zka.png
  • Options
    ReynoldsReynolds Gone Fishin'Registered User regular
    Are you at the very end of the game? If not, then yes, you're going to run into a baby, or at least baby-adjacent things, soon.

    uyvfOQy.png
  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    I just beat Micolash, no idea how close to the end I am.

    I went throgh my inventory, and I guess somewhere I picked up a key to the upper ward, which I'm guessing is that locked door at the top of the tower. So now I can go there, or past the boss, or to the DLC. I'm level 75 now so I might be able to handle the DLC without wanting to cry.

    ZD98Zka.png
  • Options
    ReynoldsReynolds Gone Fishin'Registered User regular
    You'll run into it during story progression, don't worry.

    And I'd definitely recommend starting the DLC now and at least grabbing all the weapons and stuff. The first boss is real rough, so you might just want to get up to the lantern and then come back a bit later. Also the final DLC boss is way harder than the main game boss, so be prepared to be way overpowered when you go to finish the game and get your ending.

    uyvfOQy.png
  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    Ha, a quick test shows I can now R1 spam those hunters in the DLC to death in a single combo.

    We might be in business here.

    ZD98Zka.png
  • Options
    PeewiPeewi Registered User regular
    Ashcroft wrote: »
    Peewi wrote: »
    I'm playing Scholar of the First Sin and the changes to enemies from original DS2 are weird. I don't remember it perfectly, but I'm pretty sure the original didn't have a bunch of Heide Knights at Heide's Tower of Flame. Or a fucking dragon.

    Yeah, I think the enemy placement in Scholar is significantly worse. That drake is just, stupid. You have to either arrow cheese it, or just charge in and hope you don't get blasted before you're in close.

    I did kinda like those knights just chilling though.

    They stopped chilling after I killed the dragonrider.

  • Options
    AshcroftAshcroft LOL The PayloadRegistered User regular
    Oh yeah they hate that

    ZD98Zka.png
  • Options
    DrascinDrascin Registered User regular
    Peewi wrote: »
    Ashcroft wrote: »
    Peewi wrote: »
    I'm playing Scholar of the First Sin and the changes to enemies from original DS2 are weird. I don't remember it perfectly, but I'm pretty sure the original didn't have a bunch of Heide Knights at Heide's Tower of Flame. Or a fucking dragon.

    Yeah, I think the enemy placement in Scholar is significantly worse. That drake is just, stupid. You have to either arrow cheese it, or just charge in and hope you don't get blasted before you're in close.

    I did kinda like those knights just chilling though.

    They stopped chilling after I killed the dragonrider.

    I mean, you killed their bro. I'd try to stab you too!

    Steam ID: Right here.
  • Options
    PeewiPeewi Registered User regular
    I got killed by the executioner's chariot and on my way back to it I fell through one of the holes in the bridge.

    It's okay, I didn't want those souls back anyway.

  • Options
    NaphtaliNaphtali Hazy + Flow SeaRegistered User regular
    Peewi wrote: »
    I got killed by the executioner's chariot and on my way back to it I fell through one of the holes in the bridge.

    It's okay, I didn't want those souls back anyway.

    that is a rough run, to be fair

    Steam | Nintendo ID: Naphtali | Wish List
  • Options
    Mojo_JojoMojo_Jojo We are only now beginning to understand the full power and ramifications of sexual intercourse Registered User regular
    The chariot is such a strange boss. It's a neat little puzzle but it's also ultra cheap so you need another dozen tries after you've figured it out

    I can't even remember what it leads to

    Homogeneous distribution of your varieties of amuse-gueule
  • Options
    NaphtaliNaphtali Hazy + Flow SeaRegistered User regular
    Mojo_Jojo wrote: »
    The chariot is such a strange boss. It's a neat little puzzle but it's also ultra cheap so you need another dozen tries after you've figured it out

    I can't even remember what it leads to
    an arena, there's nothing past the chariot progression wise

    Steam | Nintendo ID: Naphtali | Wish List
  • Options
    Moth 13Moth 13 Registered User regular
    Mojo_Jojo wrote: »
    The chariot is such a strange boss. It's a neat little puzzle but it's also ultra cheap so you need another dozen tries after you've figured it out

    I can't even remember what it leads to
    Invader covenant.

  • Options
    DodgeBlanDodgeBlan PSN: dodgeblanRegistered User regular
    Tichy Gren is a boss tho

    Read my blog about AMERICA and THE BAY AREA

    https://medium.com/@alascii
  • Options
    PeewiPeewi Registered User regular
    I'm playing the Dark Souls 2 DLC for the first time. Is there a trick to Fume Knight or is he just a big asshole?

  • Options
    furlionfurlion Riskbreaker Lea MondeRegistered User regular
    Peewi wrote: »
    I'm playing the Dark Souls 2 DLC for the first time. Is there a trick to Fume Knight or is he just a big asshole?

    Big asshole sadly. They tried for Artorias round 2 and missed badly in my opinion.

    sig.gif Gamertag: KL Retribution
    PSN:Furlion
  • Options
    Bluedude152Bluedude152 Registered User regular
    Peewi wrote: »
    I'm playing the Dark Souls 2 DLC for the first time. Is there a trick to Fume Knight or is he just a big asshole?

    Give up on using a shield

    p0a2ody6sqnt.jpg
  • Options
    fRAWRstfRAWRst The Seas Call The Mad AnswerRegistered User regular
    im gonna do the

    14 str 16 dex low level build and get lightning zwei +5 / obsidian +5 and just invade all the time

    J3qcnBP.png
  • Options
    NaphtaliNaphtali Hazy + Flow SeaRegistered User regular
    fRAWRst wrote: »
    im gonna do the

    14 str 16 dex low level build and get lightning zwei +5 / obsidian +5 and just invade all the time

    do you mean in DS1 Remastered or DS2

    because I'm pretty sure they're gonna do weapon upgrade/character level matchmaking in the remaster

    Steam | Nintendo ID: Naphtali | Wish List
This discussion has been closed.