Club PA 2.0 has arrived! If you'd like to access some extra PA content and help support the forums, check it out at patreon.com/ClubPA
The image size limit has been raised to 1mb! Anything larger than that should be linked to. This is a HARD limit, please do not abuse it.
Our new Indie Games subforum is now open for business in G&T. Go and check it out, you might land a code for a free game. If you're developing an indie game and want to post about it, follow these directions. If you don't, he'll break your legs! Hahaha! Seriously though.
Our rules have been updated and given their own forum. Go and look at them! They are nice, and there may be new ones that you didn't know about! Hooray for rules! Hooray for The System! Hooray for Conforming!

[Kingdom Hearts] Reconnect.

1717274767779

Posts

  • Mr. GMr. G Registered User regular
    Sanctuary
    do you think Nomura wanted there to be so much stuff about X in this series because it's like if a belt was a letter

    6F32U1X.png
    LD50StiltsSpeed RacermasterofmetroidTamerBillBahamutZERO
  • LD50LD50 Registered User regular
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    do you think Nomura wanted there to be so much stuff about X in this series because it's like if a belt was a letter

    Yes, and he regrets it every day because now he realizes it should have been Z for a zipper instead.

  • JavenJaven Registered User regular
    Simple & Clean
    They Disney and Pixar worlds feeling very different isn't coincidence; different teams worked on each, and had different approaches in regards to collaboration, and how to integrate the larger KH story into the individual world plots.

  • lionheart_mlionheart_m Registered User regular
    edited February 11
    Sanctuary
    having read that IGN article, it's a miracle they were able to get something done in the Frozen World.

    edit: what i'm saying is...more Tron and Black Cauldron. I mean look at San Fransokyo?

    lionheart_m on
    3DS: 5069-4122-2826 / WiiU: Lionheart-m / PSN: lionheart_m / Steam: lionheart_jg
  • YaYaYaYa Decent. Registered User regular
    Simple & Clean
    Secret Ending
    so, if Sora and Riku are going on their magical Square-Enix mystery tour

    could

    could we get Nier Automata in Kingdom Hearts

  • EnlongEnlong Registered User regular
    YaYa wrote: »
    Secret Ending
    so, if Sora and Riku are going on their magical Square-Enix mystery tour

    could

    could we get Nier Automata in Kingdom Hearts
    we’re geting it in FFXIV, so I don’t see why not.

    YggiDee wrote: »
    Having teenaged RPG leads is really cool until you stop being a teenager yourself. Do you remember being seventeen? You're a dumbass at seventeen! I wanna be saved by the guy who's twenty-seven. He's at least payed taxes. He knows how to do shit. He can drive.
  • JavenJaven Registered User regular
    Simple & Clean
    I'm mostly interested to see what the release timeline is
    I was a lot more forgiving of the crazy development when I thought the series was ending, but given the epilogue/secret ending, another absurdly long development cycle is out of the question.

    ani_game_bum
  • LockedOnTargetLockedOnTarget Registered User regular
    Sanctuary
    KH3 was only in development for about five years. While that is a bit long, I wouldn’t call it absurdly long.

    TamerBill
  • lionheart_mlionheart_m Registered User regular
    Sanctuary
    I wonder how much requering Disney/Pixar approval impacted on their schedule.

    3DS: 5069-4122-2826 / WiiU: Lionheart-m / PSN: lionheart_m / Steam: lionheart_jg
  • Mr. GMr. G Registered User regular
    Sanctuary
    so how many different versions of that chess board and pieces do you think you can get on Etsy now

    6F32U1X.png
    SirEtchwartsStiltsYaYa
  • LD50LD50 Registered User regular
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    so how many different versions of that chess board and pieces do you think you can get on Etsy now

    That game looks like it has the most bullshit rules.

    Javen
  • Mr. GMr. G Registered User regular
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    so how many different versions of that chess board and pieces do you think you can get on Etsy now

    Only two, currently

    and they're both from the same person, only pieces, no board

    6F32U1X.png
  • LD50LD50 Registered User regular
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    Mr. G wrote: »
    so how many different versions of that chess board and pieces do you think you can get on Etsy now

    Only two, currently

    and they're both from the same person, only pieces, no board

    And they're 3d printed plastic instead of hand carved from the shinbones of tiger sharks. What a let-down.

  • Mr. GMr. G Registered User regular
    Sanctuary
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit

    6F32U1X.png
    Blackhawk1313
  • SirEtchwartsSirEtchwarts KABOOM Splooooosh...Registered User regular
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit

    I mean it was honestly probably
    Roxas doing a fuckin Titanfall entrance

    lionheart_mYaYa
  • JavenJaven Registered User regular
    Simple & Clean
    Mr. G wrote: »
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit
    Playing as Aqua vs Vanitas was probably my personal favorite moment

    Lingering Will showing up was really great too.

    They both have the best fight music, so it makes sense

  • The BetgirlThe Betgirl I'm Molly! Registered User regular
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit
    Ephemer showing up and then you riding the keyblade thing and then doing a better nier automata ending

    Steam PSN: The Betman
    You should listen to my Totally Spies rewatch podcast on Audio Entropy!
    ineedmayo.com
    YaYaDJ EebsRadiusNiryaStiltsRiokenn
  • masterofmetroidmasterofmetroid Have you ever looked at a world and seen it as a kind of challenge?Registered User regular
    Mr. G wrote: »
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit
    I came into the game with "Let Roxas and Xion be okay or i riot"

    So i popped pretty hard at fighting side by side with them

    lionheart_mYaYa
  • lionheart_mlionheart_m Registered User regular
    Sanctuary
    Of course it was
    Roxas, Lea and Xion reuniting. I mean seriously Roxas deserved this.

    3DS: 5069-4122-2826 / WiiU: Lionheart-m / PSN: lionheart_m / Steam: lionheart_jg
    LockedOnTarget
  • Mr. GMr. G Registered User regular
    Sanctuary
    I'm revisiting some of these on Youtube and y'all I think this game might've been real goddamn good

    6F32U1X.png
    lionheart_mSirEtchwartsThe BetgirlmasterofmetroidStiltsBlackhawk1313Riokennani_game_bum
  • DJ EebsDJ Eebs Moderator mod
    Sanctuary
    Mr. G wrote: »
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit
    Ephemer showing up and then you riding the keyblade thing and then doing a better nier automata ending
    I didn't know who the hell that was but seeing the reaction commands just fuckin' pile up was rad as hell, I'm a sucker for when a game uses its own rules to do something cool as hell like that

    ani_game_bum
  • StiltsStilts Registered User regular
    Simple & Clean
    Mr. G wrote: »
    What was your personal most hype moment of this game
    cause for me I lost my damn mind when all the shit with the Guardian and Terra happened

    that was the one fantheory i did not see coming true and I thought it was just the dopest shit
    Ephemer showing up and then you riding the keyblade thing and then doing a better nier automata ending
    For the entire game I kept wondering when Ephemer would show up, and then he did and he summoned a damn swarm of Starlight keyblades and I nearly leaped from my chair and cheered.

    IKknkhU.gif
  • LanzLanz Registered User regular
    Finally replaying the series from the start after not having played since the PS2 era


    I forget do Sora's abilities just happen in fights? like the slide rush thing?

    waNkm4k.jpg?1
  • LockedOnTargetLockedOnTarget Registered User regular
    Sanctuary
    Lanz wrote: »
    Finally replaying the series from the start after not having played since the PS2 era


    I forget do Sora's abilities just happen in fights? like the slide rush thing?

    Generally yeah they will trigger when they can.

  • DragkoniasDragkonias Registered User regular
    edited February 11
    Sanctuary
    KH3 was only in development for about five years. While that is a bit long, I wouldn’t call it absurdly long.

    If we being honest KH3 only took this long because Square spent like the last 13 years recovering from Crystal Tools.

    Dragkonias on
  • Munkus BeaverMunkus Beaver Registered User, ClubPA regular
    Simple & Clean
    Well, TIL that square doesn’t own the original characters in Kingdom Hearts.

    Twitch Channel
    Steam: munkus_beaver
    Humor can be dissected, as a frog can, but it dies in the process.
    http://www.ccfa.org/
  • ViskodViskod Registered User regular
    Simple & Clean
    Well, TIL that square doesn’t own the original characters in Kingdom Hearts.

    Yep. We Kingdom Hearts fans are at the complete mercy of Disney. So I expect Kingdom Hearts as a franchise to just abruptly end one day, probably with an in development sequel being cancelled.

    Artereis wrote: »
    It's not your fault, Viskod. 1 out of every 10 people just happens to be a monster.
  • DragkoniasDragkonias Registered User regular
    edited February 11
    Sanctuary
    Yeah...I feel the series is in a weird spot at this point.

    Disney obviously doesn't care to much about the series outside of PR and profit and they are so anal about how their properties are managed that I don't think we'll ever get more than short retellings of their movies on their end.

    Why I feel we need more original worlds like KH2 had so SE actually has more room to play around with stuff.

    Dragkonias on
  • Munkus BeaverMunkus Beaver Registered User, ClubPA regular
    Simple & Clean
    We need a magic kingdom hearts exhibit.

    Twitch Channel
    Steam: munkus_beaver
    Humor can be dissected, as a frog can, but it dies in the process.
    http://www.ccfa.org/
  • NiryaNirya Registered User regular
    Sanctuary
    I feel like you guys are being a bit uncharitable towards Disney on this.

    They’ve been pretty flexible in what they’ve allowed Square to do regarding their IP. Sure you have worlds like Arendale and Corona that are basically retellings of the story, but Disney has always been really protective of any Disney Princess IP (and also Frozen 2 supposedly comes out this year). The others are more flexible in the stories they tell, and that doesn’t even get into what Disney allows Square Enix to do with core characters like Mickey, Donald, and Goofy.

    Plus, Disney’s main goal is to make money, and the KH series is a pretty easy investment for them. They own the series, share in the profits, and have pretty big sway over story aspects, which they seemingly only flex sometimes with some of the Disney worlds. Meanwhile, SE has been a pretty shitty company in recent years. If I was betting on which of these two companies is more likely to torpedo a KH4, I’d bet on the company that has been trying to pretend that a FF7 remake isn’t vaporware for the past few years.

    t70pctuqq2uv.png
    3DS: 2981-5304-3227
    LockedOnTargetshoeboxjeddy
  • Munkus BeaverMunkus Beaver Registered User, ClubPA regular
    Simple & Clean
    I would have thought that the copyright was split between the two companies.

    Twitch Channel
    Steam: munkus_beaver
    Humor can be dissected, as a frog can, but it dies in the process.
    http://www.ccfa.org/
  • LanzLanz Registered User regular
    edited February 12
    We'd probably be a heck of a lot closer to Final Fantasy VII's remake if Square hadn't apparently gone and restarted the whole thing from scratch and tossed out all the work Cyber Connect 2 had done.

    Lanz on
    waNkm4k.jpg?1
    Stilts
  • LanzLanz Registered User regular
    I would have thought that the copyright was split between the two companies.

    I've always heard all the original characters are Disney's property

    waNkm4k.jpg?1
    turtleant
  • Munkus BeaverMunkus Beaver Registered User, ClubPA regular
    Simple & Clean
    Lanz wrote: »
    I would have thought that the copyright was split between the two companies.

    I've always heard all the original characters are Disney's property

    This is the case, as I just said!

    Twitch Channel
    Steam: munkus_beaver
    Humor can be dissected, as a frog can, but it dies in the process.
    http://www.ccfa.org/
  • GundiGundi Serious Bismuth Registered User regular
    Sanctuary
    Look Munkus none of us can read. We only know how to type.

  • Munkus BeaverMunkus Beaver Registered User, ClubPA regular
    Simple & Clean
    Gundi wrote: »
    Look Munkus none of us can read. We only know how to type.

    Congratulations, you are a WH40k unit.

    Twitch Channel
    Steam: munkus_beaver
    Humor can be dissected, as a frog can, but it dies in the process.
    http://www.ccfa.org/
  • Rorshach KringleRorshach Kringle that crustache life Registered User regular
    Simple & Clean
    i just finished the 100 acre wood section and i now want winnie the pooh fucking dead

    6jomko.png
  • StiltsStilts Registered User regular
    Simple & Clean
    Something I never even considered about the final fights

    IKknkhU.gif
    SirEtchwartsYaYaNiryalionheart_mLockedOnTargetBlackhawk1313The BetgirlshoeboxjeddyRiokennani_game_bum
  • JavenJaven Registered User regular
    edited February 12
    Simple & Clean
    Mickey also apparently has some magic chops of his own.

    Javen on
  • EnlongEnlong Registered User regular
    Javen wrote: »
    Mickey also apparently has some magic chops of his own.

    He whips out Ultima, and has a Stop spell so powerful that only someone who exists outside time itself could escape it.

    YggiDee wrote: »
    Having teenaged RPG leads is really cool until you stop being a teenager yourself. Do you remember being seventeen? You're a dumbass at seventeen! I wanna be saved by the guy who's twenty-seven. He's at least payed taxes. He knows how to do shit. He can drive.
    Blackhawk1313ani_game_bum
Sign In or Register to comment.